Educators Make Sense of Social Need Fundraising in this Covid-19 Impasse From Case to Real Life in Needy Communities

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Luiz Fernando Nieuwenhoff Schefer
https://orcid.org/0000-0002-4232-026X
Ruan Carlos dos Santos
http://orcid.org/0000-0001-7396-8774
Monica Cristina Rovaris Machado
https://orcid.org/0000-0001-9294-3935

Abstract

Civil Society Organizations (OSC) experience with other users and collectives the struggle for rights for people in situations of greater social vulnerability in the communities, seeking the guarantee of the right to be heard and recognized as a citizen. In the 'good times’, it is already a struggle for OSC's to mobilize resources through partnerships with public agencies, civil society, and the market. This situation is worsened by the pandemic of COVID-19, as it is necessary to maintain isolation to reduce community transmission. Despite the initial closure of the OSC's, the pioneer leaders have not stopped working, nor have they stopped mobilizing resources. In addition to unemployment and hunger, other challenges were the lack of hygiene and protection products and the lack of examinations in the territories where these organizations operate. In this context, the OSC's were the backdrop for the construction of our teaching case, aiming to portray the experiences involved by volunteers and collaborators in needy communities, presenting some reflections on resource mobilization in civil society organizations. In order to achieve this goal, the authors analyze the trajectory of an administrator, who worked for 18 years in a OSC's network, focusing on the experience lived by the administrator, volunteers, sympathizers for the cause, giving an example of this life experience and the social commitment to the needy, and calling the attention to public management by the State Government of Santa Catarina for more support to this issue that remains on the sidelines of the problems faced by the capital of Florianópolis and its surroundings.

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Author Biographies

Luiz Fernando Nieuwenhoff Schefer, UFSC/Doutorando em Administração

Doutorando em Administração pela Universidade Federal de Santa Catarina. Mestre em Administração pela Universidade do Estado de Santa Catarina (2014), possui graduação em Administração Pública pela Universidade do Estado de Santa Catarina (2010) e graduação em Ciências Econômicas pela Universidade Federal de Santa Catarina (2006).

Ruan Carlos dos Santos, UNIAVAN/ Docente no Curso de Graduação em Administração

Bacharel em Filosofia pela Universidade do Sul de Santa Catarina (2006). Licenciatura Plena em Filosofia e Ciências Sociais pela Faculdade Entre Rios do Piauí - FAERPI (2018). Bacharelando em Teologia pela Faculdade Católica de Santa Catarina Católica - FACASC/ITESC (2008). Especialização e MBA em Gestão Estratégica Empresarial pela Faculdade Porto das Águas - FAPAG (2012). Especialização em Metodologia de ensino de Filosofia e Sociologia pela Faculdade de Administração, Ciências, Educação e Letras - FACEL (2018). MBA em Governança Corporativa pela UnIBF (2019). Especialização em Auditoria e Perícia Contabil pela UnIBF (2020). Especialização em Administração, Supervisão e Coordenação Escolar pela UniBF (2020). Bacharel em Administração pela UniFCV (20212). Mestrado em Administração - UNIVALI (2015-2017). Doutorando em Administração pela UNIVALI. Participante do Grupo de Pesquisa - GEEP - Grupo de Estudos sobre Estratégia e Performance - liderado pela Profª. Dra. Rosilene Marcon. Professor no Ensino Médio na SED-SC nas disciplinas de Filosofia. Professor e Tutor na UniAvan no Curso de Tecnologia em Gestão Financeira. Consultor/docente credenciado na ENA (Ecole Nationale D'Administration - Brasil).

Monica Cristina Rovaris Machado , Universidade Federal do Sergipe (UFS)/Professora Adjunta

Graduação em Administração de Empresas - ESAG/UDESC
Mestrado em Engenharia de Produção - PPGEP/UFSC
Doutorado em Administração e Turismo - PPGA/Univali

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